marți, 3 august 2010

Dependenta de mancare


Am vazut aseara emisiunea Dr. Oz, in care s-a vorbit, printre altele, despre viata dubla si secreta a celor dependenti de mancare. Majoritatea celor dependenti de mancare sunt tot timpul la dieta in vazul lumii, dar atunci cand sunt singuri si cred ca nu-i vede nimeni, mananca ca spartii, in special dulciuri.
Trebuie sa recunosc (si asta este un mare pas pentru mine) ca si eu sunt dependenta de mancare (Food addiction). Cand sunt in prezenta cuiva, ciugulesc ca o pasarica si mananc numai mancare sanatoasa. Cand sunt singura, ma apuca o pofta nestapanita de dulciuri si mananc in nestire, chiar daca nu-mi este foame. Apoi imi este rusine de mine si imi promit (a mia suta oara!!!) ca nu voi mai face asta niciodata. Niciodata se traduce prin " pana data viitoare" :( cand o iau de la capat. Uneori, in momentele de luciditate, ma intreb de ce imi fac asta. Raspunsul este unul previzibil: incerc sa umplu un gol, incerc sa simt placere, incerc sa ma mint ca am lucrurile sub control. Incerc... De fapt nu fac altceva decat sa maresc si mai mult golul ce incerc sa-l umplu, devin si mai depresiva, si mai trista, si mai nemultumita de viata mea si de mine. Unii ar spune ca nu am toata tigla pe casa si ca toate astea sunt mofturi. Altii insa ar cadea pe ganduri si ar realiza ca si ei trec prin acelasi lucru si ar constientiza ca este mult mai grav decat vor sa creada. Si unii si ceilalti trebuie sa accepte ca dependenta de mancare exista, asa cum exista dependenta de alcool si dependenta de droguri.

Dependenta de mancare este rezultatul in primul rand a unei imagini negative despre sine.

Cum poti afla daca si tu esti dependent de mancare?
1.Mananci atunci cand nu ti-e foame sau cand te simti indispus sau deprimat?
2.Mananci in ascuns sau diferit cand esti de fata cu oamenii decat atunci cand esti singur?
3.Consumi cantitati neobisnuite de mancare si apoi le elimini vomitand sau luand laxative ca sa scapi de ce a fost in exces?
4.Exista mancaruri care iti sunt daunatoare si tu totusi le mananci?
5.Te simti vinovat dupa mancare?
Daca raspunzi cu “da” la oricare din aceste intrebari este foarte probabil sa fii dependent de mancare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cele mai citite articole din acest blog